miercuri, 28 aprilie 2010

Filme deosebite

Carmen Harra este o tâmpită incultă şi mitomană.

Mergând mai departe - am învăţat un lucru important în aceste 6 zile în care n’am postat.

E o idee foarte neinspirată să te uiţi la filme care se vor profunde dar sunt pline de efecte speciale.

După ce am rămas traumatizat de Avatar (mda.. cel mai bun film al mileniului etc etc) am hotărât să evit producţiile care chipurile “te fac să gândeşti” sau care “nu pot fi înţelese decât de oameni deştepţi” dar care de fapt sunt nişte porcării sinistre cu scenarii fumate, penibile şi atât de prost structurate încât şi un copil de 5 ani mai isteţ îşi va cere banii înapoi după vizionare, singurul motiv pentru care masele se duc la ele fiind efectele speciale.

Din păcate însă, o forţă necunoscută m’a împins acum vreo 3 săptămâni să îmi încalc hotărârea şi să mă uit la câteva dintre cele mai bine cotate filme “cu mesaj” din ultimii doi ani. Deşi fiecare vizionare a fost mai dureroasă decât cea precedentă am dat dovadă de perseverenţă, spunându’mi că mai mult ca sigur va exista unu care într’adevăr mă va impresiona. Ei bine, nu a fost cazul şi după ce m’am uitat la District 9 am fost la un pas să’mi tai venele cu o furculiţă din cauza nervilor.

Sincer, nu ştiu încotro se îndreaptă cinematografia, dar partea proastă e că încasările arată că nu contează povestea unui film ci numărul de explozii, monştri şi de scene psihedelice din el.

Ba chiar mai mult, cu cât ideea de bază e mai simplă şi efectele speciale sunt mai multe şi mai nejustificate, cu atât producţia e considerată mai complexă şi mai profundă de către spectatori. Ca şi cum asta nu ar spune destule despre isteţimea privitorului de rând, mai există inclusiv unii oameni care recunosc în gura mare: “Pe mine nu mă interesează dacă filmul e bun sau nu, mă interesează doar să arate mişto.” ...despre ăia chiar nu ştiu ce să mai zic.

Pentru cine nu e mare cinefil dar vrea să ştie despre ce e vorba în filmele de top, voi prezenta pe scurt câteva dintre capodoperele la care mi’am expus retina recent. Atenţie spoilere! (cică) Deşi mai bine citiţi aici şi nu vă mai pierdeţi ore din viaţă vizionându’le:

- Alice in Wonderland: Johnny Depp şi un motan care se teleportează salvează filmul. Altceva nu contează.
- Clash of the Titans: Un gagiu îşi riscă viaţa de nenumărate ori ca să facă rost de capul Medusei de care avea nevoie pentru a ucide THE KRAKEN . După ce omoară THE KRAKEN, deşi capul era cea mai puternică armă de pe Pământ el îl aruncă în mare şi călăreşte spre asfinţit. (Există o morală pe’aici pe undeva.) Mai urmează două părţi.
- District 9: Extratereştrii e inteligenţi dar creduli, iar oamenii e mai proşti dar vicleni. Urmează şi District 10.

Poate că’s rău, poate că’s prea exigent, dar poate că mi se rupe. Cât timp nu îşi aduc aminte baieţii de la Hollywood cum se face un film dacă nu strălucit, măcar decent, eu unul nu o să mă mai uit decât la chestii de genu’ Shoot ‘em up sau Crank unde ţi se promite doar acţiune exagerată şi lipsită de sens, pentru că se pare că doar de asta mai sunt în stare regizorii în ziua de azi.

Având totuşi în vedere cât de incapabili sunt de a oferi publicului ceea ce promit... parcă văd că mă duc la un film haotic cu împuşcături şi mă trezesc că taman ăla are un substrat psihologic foarte complicat. Nu că ar fi ceva rău, dar zic aşa.

Cred că ei doi au fost singurii care nu şi'au dat seama că n'o să se termine bine:

Funny Hallway Stunt Fail - Watch more Funny Videos
Minunat.

2 comentarii:

ego spunea...

i agree

Anonim spunea...

mda , pai e inculti multi pentru primul punct si al doilea , despre filmele fara continut dar cu succes la fraieri , sunt de acord, acum ce vrei si tu Al Pacino nu se naste in fiecare an , nici macar la 20 de ani.

Trimiteți un comentariu